Sunday, January 5, 2014

Punca Wanita Alami Masalah Ketisaksuburan

Mari kita selami apakah punca yang menyebabkan ramai wanita moden kini hari mengalami masalah ketidaksuburan yang menyebabkan mereka sukar hamil. Dan termasuk lah juga kaum adam. 

4 punca masalah ketidaksuburan di kalangan suami isteri: 

1. Masalah OVULASI ( hampir 30% penyumbang ketidaksuburan)  - Ketidaksemimbangan hormon wanita.Masalah pada rahim- Fibroid pada rahim.Gangguan pada telur - Hormon yang tidak seimbang boleh menyebabkan seseorang wanita menghadapi masalah telur tidak matang dan telur yang lemah. Isu umur wanita – hampir menopous 




2. Masalah Tiub Fallapio (hampir 25% penyumbang ketidaksuburan)Tiub fallapio tersumbat - Kebanyakkan tiub fallopian yang telah rosak ini berlaku akibat telah dijangkiti kuman(mungkin kerana telah berlaku sekian lama) - Endometriosis berlaku apabila endometrium (tisu dari selaput dalam rahim)berkembang dan tumbuh diluar rahim itu sendiri.





3. Masalah Sperma (hampir 25% penyumbang ketidaksuburan)Sperma tidak cukup -tidak dapat menghasilkan sperma yang normal, sperma yang bergerak bebas dengan mencukupi.Sperma tidak matang.Sperma tidak aktif – ganguan dalam mobiliti sperma.




4. Punca yang tidak diketahui (hampir 15% penyumbang ketidaksuburan). Apabila semua pemeriksaan dan ikhtiar telah dibuat tetapi masih tidak berjaya mencapai kehamilan.Kemungkinan juga punca diatas ini datangnya dari masalah kegemukan dikalangan wanita dan lelaki yang mengganggu kesuburan.  Adakah anda antara yang mengalami punca tersebut dan bermasalah dalam kesuburan? Jika YA,  pengambilan supplemen yang berkesan dan selamat amat digalakkan untuk meningkatkan kesuburan anda dan pasangan.  Ini bukan saranan saya semata-mata tetapi saranan dari Pakar Sakit Puan yang berpengalaman iaitu Dr Hamid Arshat. credit Malahan banyak kajian perubatan rasmi dan nutrisi yang mengaitkan kekurangan nutrisi sebagai punca ketidaksuburan atau kemandulan.“A study performed by Harvard medical school has shown that taking multivitamins improve chances of pregnancy. ““Satu kajian yang dijalankan oleh Harvard sekolah perubatan telah menunjukkan bahawa mengambil multivitamin meningkatkan peluang kehamilan. 

“Tips meningkatkan kesuburan oleh Dr Hamid Arshat. 



~ Doa dengan bersungguh-sungguh 




~ Berusaha untuk menurunkan berat badan.




~ Bersenam selama 30 minit setiap hari.





~ Ambil supplement Multivitamin, Vitamin E, Vitamin C dan Asid Folik.


5. Tenangkan jiwa dan emosi 

6. Setiap rawatan memerlukan tempoh 3 hingga 6 bulan untuk keberkesanannya. Terlalu banyak produk picisan di pasaran yang mendakwa dapat  meningkatkan kesuburan suami isteri dan memudahkan hamil. Tetapi keselamatan jangka masa panjang produk tersebut masih diragui. Maka beralihlah kepada produk supplement yang terbukti berkesan selamat serta halal. Produk Vitamin keluaran Shaklee yang sudah bertapak lebih 50 tahun di dunia. Ikuti bebrapa testimoni kejayaan pengguna supplemen Shaklee. Banyak lagi testimoni yang dapat anda cari di carian google. Pasti apabila melihatnya, anda akan senyum kerana telah menjumpai produk supplemen yang selamat dan berkesan. 

Set Kesuburan Shaklee Suami Isteri (Kombinasi Saranan Pakar Pemakanan) # Set Kesuburan Asas, Merangkumi set kesuburan asas untuk mereka yang baru berkahwin atau masih tidak mempunyai anak setelah 1 tahun berkahwin tanpa didiagnos menghidapi penyakit kesuburan lain. Untuk wanita yang berumur kurang 35 tahun dan mengalami haid yang tidak teratur.




TIPS-TIPS DAN INFO UNTUK ANDA YG INGIN HAMIL

1. Jangan minum ais dan juga makan ubi kayu ketika datang haid kerana angin boleh memudaratkan.
2. Produk Set Kesuburan Shaklee perlu diambil berterusan. Sekiranya anda ambil tanpa disiplin,mengakibatkan produk tak berkesan kerana badan anda sudah immune dgn produk tersebut.
3. Niat dan focus untuk hamil, fikir positif, elakkan stress ketika mengambil PKB.
4. Elakkan makanan yg tajam seperti nenas, rebung, tapai, ubi kayu, tembikai, air kelapa dan tebu.




Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Rosnany 
♥ SMS / WhatsApp: 012-969 1509
♥ Emel : rosearissa509@gmail.com
♥ Fb: Rose Arissa Ezal / Vita-Health & Beauty E-Shoppe


No comments:

Post a Comment