Saturday, May 24, 2014

Set Hamil Shaklee

Supplement adalah penting untuk ibu-ibu hamil kerana ia memberi nutrien yang badan anda perlukan untuk mengekalkan kesihatan anda. Anda boleh mendapatkan vitamin melalui makanan seperti sayur-sayuran,buah-buahan,daging,susu,ikan dan sebagainya. Sesetengah ibu hamil mungkin sukar untuk mendapatkan vitamin dalam pemakanan harian mereka. Oleh itu,set hamil Shaklee adalah pilihan ramai ibu-ibu hamil dimana ianya dirumus khas yang mengandungi pelbagai vitamin dan mineral,asid folik,zat besi,kalsium dan DHA.

Pertama sekali saya nak ucapkan tahniah kepada ibu-ibu hamil yang membaca blog saya. Apa yang sering terjadi di awal-awal kehamilan kepada ibu-ibu hamil ialah alahan yang teruk,tertekan,penat,tiada selera makan dan macam-macam lagilah.

Semua ibu yang mengandung perlu mengambil bijiran dan sayuran hijau yang banyak untuk memenuhi asid folik,protien dan karbohidrat untuk tenaga. Kekurangan zat akan menyebabkan ibu hamil mendapat masalah anemia yang boleh memudaratkan kesihatan. Ibu hamil juga mengalami perubahan berat badan ketika hamil.

Klik untuk paparan lebih jelas

Jom kita baca keistimewaan dan kebaikkan Set Hamil Shaklee.

Vita Lea
Klik untuk paparan lebih jelas
Vita-Lea  merupakan multi vitamin dan multi mineral yang kaya dengan zat besi bagi mengatasi masalah pitam,mudah pening atau masalah anemia (sel darah merah terlalu kecil dan terlalu sedikit).Anemia merbahaya kepada ibu dan anak ketika bersalin. Oleh itu pengambilan multi vitamin amat penting semasa mengandung. Vita-Lea adalah produk WAJIB dalam Set Hamil sepanjang 9 bulan kehamilan. Pengambilan 1 biji setiap hari dan Obimin tidak perlu diambil lagi.


B-Complex
Klik untuk paparan lebih jelas
B-Complex Shaklee mengandungi asid folik dan juga 8 kumpulan vitamin B. Asid folik membantu mencegah kecacatan pada janin,mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi dan sangat penting untuk pembinaan tulang. Ia juga boleh melindungi ibu hamil terhadap kanser dan strok. Pengambilan 1 biji setiap hari dan tidak perlu ambil asid folik secara berasingan kerana B-Complex Shaklee mengandungi asid folik. 


OsteMatrix
Klik untuk paparan lebih jelas
OsteMatrix mengandungi kalsium,magnesium dan vitamin D untuk kesihatan tulang ibu dan bayi. Mengekalkan tulang dan gigi yang kuat untuk ibu dan bayi. Jika ibu hamil tidak mendapat kalsium yang mencukupi dari makanan,badan akan mengambil kalsium dari tulang dan memberikannya kepada perkembangan bayi. OsteMatrix juga bagus untuk ibu mengandung yang kerap sembelit kerana mengandungi magnesium. Pengambilan sebanyak 4 biji bergantung kepada ibu samada minum susu atau tak kerana pengambilan untuk ibu mengandung adalah sebanyak 1000 mg – 1200mg sehari. 


Sustained Release Vitamin C
Klik untuk paparan lebih jelas
Vitamin C membantu dalam proses pembinaan kolagen, menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Ia juga penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Vitamin C juga dapat mengurangkan regangan pada kulit. Pengambilan satu biji sehari untuk kesihatan ibu dan bayi.


ESP (Energy Soy Protein)
Klik untuk paparan lebih jelas
ESP sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu,hormon dan enzim dalam tubuh. ESP juga dapat memberikan tenaga kepada ibu yang mengalami morning sickness yang teruk. Ia juga mengelakkan janin menjadi cacat serta untuk pembentukan kuku,rambut dan kulit. Keperluan protien ini semakin penting ketika memasuki Trimester ke 3 bagi membantu pertumbuhan plasenta dan penghasilan susu.


Omega Guard
Klik untuk paparan lebih jelas
Omega Guard mengandungi DHA yang dikenali juga sebagai Asid Lemak Omega-3. Ianya berfungsi untuk menihatkan jantung dan sendi manakala DHA penting untuk perkembangan otak dan mata bayi. Ibu hamil perlu mendapatkan sekurang-kurangnya 20 miligram DHA sehari. Pengambilan 1 biji sehari setiap hari.

Set Hamil Shaklee terbahagi kepada 2 iaitu trimester pertama dan trimester kedua & ketiga. Untuk timester pertaman,anda perlu mengambil Vita-Lea,Sustained Release Vitamin C,B-Complex dan OsteMatrix. Omega Guard tidak diperlukan untuk trimester pertama.
Untuk trimester kedua & ketiga,anda boleh mengambil Vita-Lea,Sustained Release Vitamin C,B-Complex,OsteMatrix dan Omega Guard. Nak lagi best,ambil ESP sekali sebagai tambahan untuk membantu penyerapan semua zat dari vitamin ini.

Ingin mencuba Set Hamil Shaklee ini, boleh hubungi saya untuk pesanan dan rundingan secara PERCUMA.




Facebook : Rosnany
Shaklee Distributor ID : 1067017
Call/Sms/Whats App : 012-9691509
Fan Page :  Vita Health & Beauty
Cash on Delivery (C.O.D) : Damansara Damai - Prima Damansara - Sg. Buloh - Mutiara Damansara - Damansara Perdana - Kota Damansara - Mont Kiara - Sri Hartamas - Shah Alam
(boleh consider C.O.D seluruh Kuala Lumpur dan Selangor)
Penghantaran keseluruh Malaysia dilakukan melalui Pos Laju Malaysia

No comments:

Post a Comment