Saturday, March 22, 2014

Sustained Release Vitamin C Shaklee


Sustained Release Vitamin C dilengkapi dengan teknologi SUSTAINED RELEASE dimana pelepasan Vitamin C berlaku setiap jam secara berperingkat iaitu 100mg setiap jam. Maka untuk 1 kapsul Vitamin C SR (500mg) kita akan dapat bekalan Vitamin C SR selama 5 jam!.


Setiap jam badan manusia hanya memerlukan sekitar 75-82mg Vitamin C sahaja. Jadi jika Vitamin C tiada teknologi ini,apabila kita consume 1000mg Vitamin C sekalipun,yang selebihnya iaitu 925 - 918mg akan dibuang kedalam urine. Bukankah itu MEMBAZIR?

Maksud SUSTAINED RELEASE

"Sains pembebasan berterusan semulajadi" Vitamin C SR telah direka oleh Shaklee. 1 tablet Vitamin C SR mengandungi 500mg Vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita tadi. Ia sangat bagus kerana Vitamin C SR bersifat larut air dan ianya mudah dilepaskan dalam keadaan kita stress,cuaca panas dan banyak lagi. Ujian klinikal telah membuktikan, pengambilan 2 tablet Vitamin C (didalam juang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24jam. 

Manfaat Utama Sustained Release Vitamin C
  • Membentuk Kolagen - Vitamin C membantu membentuk kolagen. Kolagen adalah sebahagian asa otot,tisu,gigi,rangka dan tulang rawan. Ia dapat membantu mengurangkan kedut dan parut luka.
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering,kusam dan kasar.
  • Meningkatkan sistem imun - membantu meningkatkan sistem imun badan. membina sel darah yang sihat untuk menyerap zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit. Juga membantu mengurangkan dan memulihkan simpton selsema.
  • Memerangi Kanser - Vitamin C adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa. membantu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel-sel kanserdan membuang bahan kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita. 
  • Mencantikkan Kulit - Dengan pengambilan Vitamin C setiap hari dapat membantu menghasilkan kulit yang cerah,melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyeba utama berlakunya jeragat. 
  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia,stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan Kolestrol Sihat - Membantu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah,mengekalkan kapilari darah yang sihat dan menghalang pedarahan hidung.



FB : Rosnany
Shaklee Distributor ID : 1067017
Call/SMS/Whatsapp : 012-969 1509
Cash On Delivery (COD) : Damansara Damai - Sri Damansara - Prima Damansara - Sg. Buloh - Mutiara Damansara - Mont Kiara - Sri Hartamas - Shah Alam
(boleh consider COD seluruh Kuala Lumpur & Selangor)
Penghantaran ke seluruh Malaysia dilakukan melalui POS MALAYSIA.

No comments:

Post a Comment